OGÓLNY OPIS
- Osoba, która znalazła dowód osobisty innej osoby, jest zobowiązana niezwłocznie przekazać ten dokument najbliższemu organowi gminy (miasta), Policji, innemu organowi administracji publicznej lub placówce konsularnej Rzeczpospolitej Polskiej, który niezwłocznie przekazuje dowód osobisty organowi, który go wydał, w celu unieważnienia dokumentu.
- Osoba, która znalazła dowód osobisty innej osoby, może również, bez zbędnej zwłoki, przekazać go posiadaczowi, który sam może zawiadomić najbliższy organ gminy (miasta) o utracie dowodu osobistego, w celu jego unieważnienia.
WYMAGANE DOKUMENTY
Znaleziony dowód osobisty.
SPOSÓB DOSTARCZANIA DOKUMENTÓW
Znaleziony dowód osobisty należy przekazać bezpośrednio najbliższemu organowi gminy (miasta), Policji, innemu organowi administracji publicznej lub placówce konsularnej Rzeczpospolitej Polskiej.
OPŁATY
Zgłoszenie jest wolne od opłat.
TERMINY I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd niezwłocznie przyjmuje zgłoszenie.
INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
TRYB ODWOŁAWCZY
Tryb odwoławczy nie występuje.
SKARGI I WNIOSKI
- Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
- Pisemnie poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
- Pisemnie pocztą tradycyjną.
- Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
- Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
Skargi i wnioski są wolne od opłat.